Bezoek Richard & Val - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu Bezoek Richard & Val - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu

Bezoek Richard & Val

Blijf op de hoogte en volg Arevis

30 Oktober 2015 | Canada, Vancouver Island

De tijd vliegt voorbij, ik ben al bijna een week bij tante Yvonne. Vanochtend starten we met ons ontbijtritueel. Ik slaap uit. Na de motivatiebrief van woensdagnacht en de reis naar Vancouver is het heerlijk om rustig wakker te worden.

Vandaag neem ik Lacy mee uit voor een wandeling naar Sidney. We bezoeken Sidney Tires, het werk van Richard. Het is heerlijk om hem bezig te zien met de klanten. Hij is een echte verkoper en is sociaal heel handig. Gezellig kletsen en zakelijk tegelijkertijd. Het is hartstikke druk in de shop. Tussendoor kletsen we bij over mijn reis naar Vancouver. Ik maak ook nog een paar foto’s. De hond laat ik bij Richard achter, want ik mag met de hond niet de supermarkt in.

Val moet vanmiddag met haar hond naar de Vet, want hij is niet lekker en heeft bijna een week niet meer gegeten. Snel loop ik naar Thrifty Foods. Val staat op me te wachten in haar werkkostuum. Ik krijg een rondleiding door de hele winkel, die qua luxe op AH lijkt. Veel verse producten, zelfs Kings Crab uit Alaska. Ik heb nog nooit zulke grote krabpoten gezien. En superduur. 1 krab kost meer dan 100 dollar, pffff. Val is een soort supervisor en manager voor de klanten en personeel. Ze zorgt dat de orders voor thuisbezorgen allemaal goed verwerkt worden en dat de route logisch is. Verder superviseert ze het personeel in klantvriendelijkheid.

Val heeft haar hele stropdas vol met pins. Die heeft ze gekregen door extra dingen te doen voor de winkel, personeel of klanten. Ze is er super trots op. Echt Noord Amerikaans om je personeel zo te belonen. Ik denk dat dit voor de Nederlandse mentaliteit niet zo passend is. Ik moet snel een foto van haar maken, want er is een eerste hulpje in de winkel, waar ze naar moet kijken.

Ik duik achter de laptop om mijn reis en verblijf in Seattle te regelen. Met mijn Canadese cell phone bel ik de Ferry naar port Angeles (VS) en de bus organisatie op (Port Angeles - Seattle). Dat is vet – cool. Ik heb meteen geboekt met de creditcard en zoek de rest van de middag naar een hotel. Wow, helemaal zelf gedaan. Ik ben trots. Na deze reis ben ik nog meer een ervaren reiziger, door schade en schande wijs geworden ;-). Ik heb er zin in het volgende deel van de route te gaan reizen, maar eerst nog lekker genieten bij tante Yvonne en de Canadese Berbertjes.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arevis

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 4228

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2015 - 21 November 2015

Arevis travel

Landen bezocht: