Dean Park & Halloween - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu Dean Park & Halloween - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu

Dean Park & Halloween

Blijf op de hoogte en volg Arevis

31 Oktober 2015 | Canada, Vancouver Island

Om 9.00 uur komt Alfred met ophalen voor een hike met de honden Maax (van Alfred) en Lacy (van tante Yvonne). Ik blijf de grote auto’s waar Alfred en Richard in rijden indrukwekkend vinden. Het heeft vannacht ontzettend hard geregeld, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Ik was helemaal afgenokt en heb geslapen als een roosje. Alfred daarentegen had slecht geslapen, zijn dakgoot liep over en de goot was kapot, dus al het water stortte op de grond.

Alfred rijdt naar zijn favoriete spot: Dean Park. Wow, het is er schitterend en het regent niet meer ;-) Dat is meer dan we hadden durven hopen. Maax en Lacy huppelen als twee hertjes voor ons uit en racen de heuvels op en af. Dean park heeft veel trails en Alfred kent die op zijn duimpje. Hij kiest een route kris-kras dwars door het park die verschillende uitkijkpunten met elkaar verbindt. Zo zie ik verschillende kanten van de berg, die ook verschillende begroeiing heeft. Er staan grote Douglas trees en eiken. Ook zien we de Arabutus, een boomsoort met een rode bast die afschilfert en die specifiek in Canada/Noord Amerika slechts op een paar plekken voorkomt. Er zijn veel varens en verschillende mossen.

De uitzichten zijn adembenemend, we zien verschillende kanten van het schiereiland en kijken wisselend naar Amerika, de straat van San Juan, Vancouver en andere delen van het eiland. De hike is behoorlijk uitdagend met klimmen en dalen, maar we hebben het fijn samen. Alfred is geen grote kletser, maar hij vindt het heerlijk om over de natuur te vertellen en daar weet hij veel vanaf . En ik ben vol interesse en hang aan zijn lippen.

Terug gekomen bij zijn huis drinken we koffie en thee met Nicholas (zijn zoon) en tante Yvonne die inmiddels ook gearriveerd is. Alfred heeft een indrukwekkende workshop met houtbewerkingsmachines. Hij maakt graag allerlei dingen, stoelen, schilderijlijstjes, verbouwingen in huis etc. In de middag gaat hij werken, want hij heeft avonddienst tot 21.00 uur. Ik vind het fijn dat ik de verkeerstoren heb gezien, al was het in het donker.

In de avond wordt Halloween gevierd. Vanaf 19.00 uur lopen er overal kinderen op straat die aanbellen voor ' Tric or Treat'/
Richard neemt ons mee naar het bon fire. Bij de brandweer is een stapel pallets verzameld die gecontroleerd in de fik wordt gestoken er zijn meer dan 200 mensen op af gekomen. We krijgen gratis, hot dogs, chocolademelk, donuts en koffie. De kinderen en volwassenen zijn verkleed en hebben lol. Op het feest komen we bijna de hele familie tegen: Nicholas, Michael en Alyshia & Eric. Val is thuisgebleven bij de honden.

Om 22.00 uur start het vuurwerk. Na afloop gaan we terug naar Richard, waar ook Alfred na zijn werk aanschuift voor een biertje. Onverwacht toch weer mijn hele familie gezien ;-).