Horth Hill park & meeting Canadian Berbens - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu Horth Hill park & meeting Canadian Berbens - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu

Horth Hill park & meeting Canadian Berbens

Blijf op de hoogte en volg Arevis

26 Oktober 2015 | Canada, Vancouver Island

Tante Yvonne heeft een heerlijk bed voor mij. Na de lange dag gisteren heb ik lekker uitgeslapen tot 9 uur half 10. Het is bijzonder bij mijn familie te zijn. Ik ben benieuwd hoe het deze week zal zijn. Het is ook meer relaxed. Ik hoef nu niet meer overal zelf voor te zorgen en alles uit te zoeken. Het maakt een verschil dat ik nu beter weet ik hoe het (niet) werkt in Canada.

Richard belt. Hij heeft vandaag en morgen vrij en vanavond komt de hele familie bij hem bij elkaar om pompoenen te snijden. Ik ben benieuwd. Als ik zin heb kan ik met hem een hike gaan maken op in Horth Hill Park! Natuurlijk heb ik zin. Snel aankleden en mijn cadeautjes klaar leggen, zodat ik deze vanavond kan geven.

Richard heeft drie honden in de auto (Dash, Cash en Merlin). We nemen ook Lacy mee. Ik wordt gewaarschuwd door tante Yvonne dat de wandelingen behoorlijk pittig kunnen zijn. Hoewel het bewolkt is, blijft het droog. De trails zijn een beetje glad, maar het is nog goed te doen. Het is een prachtig park en ligt heel dicht bij zijn huis. We lopen naar een paar uitkijkpunten en Richard legt me een en ander uit over het eiland. We hebben prachtige uitzichten op het schiereiland Saanich (Saanich Peninsula) de Gulf eilanden (Gulf Islands) en Satellite Channel.

Het contact met Richard gaat heel makkelijk. We maken grapjes en het gesprek is vrolijk en interessant. Na de hike, geeft hij me spontaan een day-tour door de haven, het Park Island View Beach (een strandpark) en de beroemde rotonde in Sidney. Het strand is schitterend, daar liggen de grote aangespoelde bomen en de sfeer is heel relaxed. Rondom het strand ligt een soort niemandsland met duinachtige stekelige beplanting. Het land is van de natives, maar niet vol geplaatst met reclameborden of zo. Eigenlijk willen ze hier graag bouwen, maar het is moerassig en de huizen kunnen wegzakken. Daarom is het nog zo mooi en puur gebleven. Er groeien verschillende kwetsbare en zeldzame planten.

Bij Richard thuis druppelt langzamerhand de Canadese tak van de familie binnen. Iedereen is er Alfred, Nicholas, Alyshia & Eric, Val, Richard, Mathew & Avril met Tessa en Michael. Vanochtend heeft tante Yvonne me kort bijgepraat over iedereen en dat was handig. Nu kan ik ze makkelijk plaatsen. Alles gaat er lekker informeel aan toe. Iedereen heeft lol met elkaar.

Voordat we beginnen met de pompoenen geef ik eerst mijn cadeautjes: my gosh, die mokkaboontjes zijn een echte verrassing. Iedereen wil die hebben en ze pakken elkaars boontjes af.

Het besnijden van de pompoenen is nog een vak apart. Eerst maak je een soort deksel die je eraf haalt. Dan hol je de pompoen van binnen goed uit. Vervolgens kies je een patroon wat je uitsnijdt. Als iedereen klaar is maken we zelf pizza.

Mijn eerste kennismaking met de familie was hartstikke leuk. Ze zijn heel open en heten me van harte welkom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arevis

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 4207

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2015 - 21 November 2015

Arevis travel

Landen bezocht: