Welcome to Sidney BC - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu Welcome to Sidney BC - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu

Welcome to Sidney BC

Door: Arevis

Blijf op de hoogte en volg Arevis

25 Oktober 2015 | Canada, Vancouver Island

Zondag 25 oktober

Vandaag is een lange dag. Ik slaap onrustig, omdat ik bang ben mezelf te verslapen. Ik heb om half vijf de taxi besteld, want ik wil niet te laat op het vliegveld zijn om mijn bagage in te checken.
De taxi is ook op komen dagen, wow, dat kan niet beter. Op het vliegveld aangekomen gaat alles heel soepel. Ik bel nog naar Wijchen, want vandaag is het zondag en is pappa thuis. Moeder is heel verrast.

In het vliegtuig zit ik in een rij van 3, met op de hoek een jonge vrouw uit Toronto die op bezoek gaat bij een vriendin in LA. Ze heeft in Vancouver een transfer. Naast mij zit een meisje die met haar vriend aan het backpacken is. We hebben een interessant gesprek. Ze werkt in Alaska me kinderen van drugsverslaafde ouders en heeft seizoenswerk in het fruit gedaan in Penticton, waar tante Yvonne en ome Piet hun carrière in Canada gestart zijn. Ze is nu met haar vriend onderweg voor een vakantie op Hawaï en ze heeft net haar ouders in Toronto bezocht. Het is een vroeg ochtend en we gaan 3 uur terug in de tijd. Voor BC begrippen was ik op 1 uur in de nacht op. Brrrr. ….Slapen in het vliegtuig lukt me niet echt.

Vanaf het vliegveld in Vancouver pak ik de Skytrain naar Bridgeport station, zoals de beschrijving op internet vermeld. Ik mis echter net de bus naar de Ferry en zit in een waterig zonnetje 45 minuten op de volgende bus te wachten. De rij met mensen groeit en groeit. Buiten het hoogseizoen gaan er minder boten, dus ik heb de boot van 13.00 uur. Dat betekent dat ik iets voor 15.00 uur aankom in Swartzbay op Vancouver Island. Even tante Yvonne bellen, om dat door te geven.

Bij aankomst bij de Ferry staan tante Yvonne en Val me op te wachten. Wat een verassing. En daar komt ook Alfred aangereden. Hij was om half 3 afgewerkt bij de verkeerstoren, is snel naar huis gegaan, gedoucht en teruggekomen naar de ferry. Om het helemaal compleet te maken komt ook Richard aangereden met zijn truck. Mijn hele familie is present, met 4 auto’s! Wat een warm welkom!

We gaan met zijn allen naar tante Yvonne en drinken daar koffie en thee. Het is leuk om zo bij te kletsen met elkaar (na bijna 30 jaar) en we bespreken de reis, mijn werk en de politiek. Tja, heeft de cursus Engels toch zin gehad ☺.

Na de vroege start (half 1 in de nacht BC-tijd) kan ik mijn ogen bijna niet meer open houden, om 22.30 uur gaan we naar bed. Ik heb vandaag 4415 km gereisd en ga opnieuw drie uur terug in de tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arevis

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 4220

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2015 - 21 November 2015

Arevis travel

Landen bezocht: