Sightseeing Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu Sightseeing Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Arevis - WaarBenJij.nu

Sightseeing Toronto

Door: Arevis

Blijf op de hoogte en volg Arevis

24 Oktober 2015 | Canada, Toronto

Vandaag is het relax dag en tijd om Toronto te bekijken. Ik hoef me niet te haasten en ontbijt op mijn gemak. Het eerste wat nog moet gebeuren is het online inchecken en uitprinten van de boardingpas. Op internet vindt ik een adres waar ik twee metro haltes verder de boardingpas kan laten printen. Dus dat is mijn eerste opdracht voor vandaag. Daarna kan ik lekker naar de stad.

Het is even zoeken naar de printshop, maar dat lukt zonder problemen. Ik ben in Oost Toronto, een gemixte buurt met diverse winkels en allerlei nationaliteiten. Toronto is letterlijk een smeltkroes. Ik zie ik een locale art craft shop. Leuk om even te stoppen, wie weet vind ik wel iets interessants en in ieder geval is het goedkopen dan in de stad zelf. Ze hebben een aantal leuke en aparte sieraden. Ik vind een paar mooie zilveren oorhangers voor mezelf.

In de stad besluit ik te beginnen bij het Royal Ontario Museum. Er staat een rij voor de deur want er is een tijdelijke expositie over Pompei.. Eenmaal binnen volg ik een tour met de hoogtepunten van het museum, vertelt door een gids van het ROM. Dat is boeiend. Vooral de collectie van native arts va nde Aboriginals vind ik interessant. Ze hebben overigens ook veel uit Europa (Grieks, Italiaans) en uit Egypte. Maar wat dat betreft zijn we in NL en Europa al verwent.

Ik loopt nog wat verder rond door de stad en over het terrein van de Universiteit van Toronto. Een enorm terrein wat vooral Engels aandoet.

Thuis aangekomen regel ik een taxi voor morgenvroeg en pak ik al mijn koffers weer in. Morgenvroeg is het vroeg dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arevis

Actief sinds 18 Okt. 2015
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 4204

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2015 - 21 November 2015

Arevis travel

Landen bezocht: